تعاون از شرایط ایده‌آل فاصله دارد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تعاون از شرایط ایده‌آل فاصله دارد
نوشته شده در چهار شنبه 1 آذر 1391
بازدید : 155
نویسنده : محمدرضا علیمردانی

 

 

تعاون از شرایط ایده‌آل فاصله دارد

کد خبر: ۲۶۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تعاونی‌ها از وضعیت ایده آل فاصله زیادی دارند، گفت: اگر قرار است وزن بخش تعاون در کشورمان افزایش یابد، روش های کنونی تعاون را به پیشرفت نمی‌رساند.

به گزارش خانه ملت، محسن علیمردانی به مناسبت فرا رسیدن روز تعاون اظهار داشت: طبق سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه پنجم توسعه باید وزن و جایگاه تعاون در اقتصاد کشورمان افزایش یابد اما با روش‌های کنونی تحقق این موضوع بسیار دشوار است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: از مجموعه فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون، تسهیلات پولی و بانکی و سوگیری‌های اقتصادی نمی‌توان انتظار داشت که حتی سالانه یک درصد بخش تعاون کشور به جلو حرکت کند.

وی با تأکید بر ضرورت بازنگری اساسی و پایه‌ای بخش تعاون تصریح کرد: به طور حتم با روش‌های فعلی بخش تعاون نمی‌تواند به اندازه وعده‌های داده شده نقش موثری در کاهش بیکاری، افزایش اشتغال و افزایش نرخ تولید ناخالص داشته باشد.

علیمردانی با بیان اینکه در کشور ما کارهای جمعی و تعاونی معمولاً به درستی انجام نمی شود، عنوان کرد: متأسفانه ایرانیان در بسیاری از موارد در کارهای تعاونی و جمعی مشکل دارند و باید فرهنگ تعاون در جامعه ترویج شود.

این نماینده مجلس نهم با مد نظر قرار دادن فرهنگ تعاون تأکید کرد: اگر فرهنگ تعاون در سطح جامعه نهادینه شود، سود و فواید بسیاری را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادغام وزارت تعاون در وزارت کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: به نظر می رسد تشکیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا حدودی بخش تعاون را کمرنگ کرده که مسئولان باید برای رفع این مشکل راه‌حلی بیابند.




:: برچسب‌ها: تعاون از شرایط ایده‌آل فاصله دارد ,



مطالب مرتبط با این پست
.